3 Aug 2011

The Canadian Adventure: Black-out, RCT and more…

Gepost door Dennis

Je zult je misschien wel afvragen waarom nu pas een nieuwe update nou daar is een compleet logische verklaring voor. De afgelopen 36 uur zijn anders verlopen dan oorspronkelijk gepland was. Ik wilde eigenlijk gisteren avond een nieuwe update schrijven over wat we gisteren gedaan hadden. Maar we zaten zonder stroom in Canada! Dus ook geen mobiel internet omdat mijn telefoon er mee op hield. Daar zo direct eer over.

Rollercoaster Tycoon Popcorn kraampje

Rollercoaster Tycoon Popcorn

Zoals ik al verteld had zijn we naar Canobie Lake park geweest. Een klein parkje in noord Amerika. We waren een uur voor openingstijd bij het park. We hadden ERT op de Yankee Canonball and Untamed. Untamed is excat de zelfde coaster als wat in Duinrell staat. Maar natuurlijk leuk om te doen. Vele waren nog erg traag van de avond er voor. We hadden een leuke ERT sessie. Halverwege de ERT werd het park al open gedaan voor het publiek alleen zij mochten nog niet in de achtbanen. Want deze gingen pas om 11 uur open.

Canobie Lake Park voelde als een Rollercoaster Tycoon park. Omdat ze hier veel van de voedsel kraampjes hadden zoals je deze in het spel zag. De popcorn, hotdog en limonade kraampjes. Het was zo leuk om deze eens in het echt tegen te komen in een park. Verder was het een klein parkje met 4 credits. Nadat we alles hadden gedaan hebben we nog een beetje rond gehangen, in de arcade wat spelletjes gespeelt (Waar onder Rollercoaster tycoon pinball). Rond een uur of 4 moesten we al weer bij de bus zijn.  We gingen namelijk naar Canada.

Untames

Untamed

Een lange rit naar Canada stond voor de boeg. Onderweg hebben we verschillende video’s gekeken. Natuurlijk was alles in het Canada thema. Van Baggage (de spelshow waar ik het eerder al over heb gehad) tot aan South park. Alles ging over Canada. Onderweg hebben we een stop gemaakt om wat te eten. Het leek wel mission impossible. We stopte bij een Mc Donalds. Alleen hadden wij daar geen zin in. Dus we hadden 2 opties. Of we lopen 10 minuten heen en 10 minuten terug naar een Subway en hopen optijd terug te zijn. Of we gaan naar AppleBee’s een tafel service restaurant naars de Mc Donalds. We hadden voor het 2de gekozen. In de hoop dat we ons eten op tijd zouden krijgen. Want we hadden maar 1 uurtje de tijd om te eten. We hebben het uit eindelijk op 5 minuten gered, maar wel heerlijk gegeten.

Onderweg hadden we natuurlijk de grens controle. Waar iedereen uit de bus moest en de paspoorten werden gecontroleerd. Weer een stempel in mijn paspoort er bij. Onderweg kregen wij een telefoontje van het hotel waar we deze nacht zouden gaan slapen. Dat ze zonder stroom zaten. Zo iedereen was aan het balen. Maar ze hebben dit al eerder gehad op een Themepark Review Reis. Dus alles kwam wel goed. Het hotel dacht dat ze het stroom wel weer aan zouden hebben op het moment als we aan zouden komen.

Eenmaal aan gekomen in het hotel hadden we nog steeds geen stroom. Maar wat doe je daar aan niets. Je maakt er maar het beste van. Iedereen gebruikte zijn mobiele telefoon als zaklamp en ging opzoek naar zijn kamer. Eenmaal de spullen in de kamer neer gelegd kwam ook iedereen snel naar buiten. Want buiten werd er een snacks en dranken ruil gedaan. Erg leuk om te zien wat dingen zijn die speciaal zijn voor een bepaalde regio en hoe andere mensen reageren op dingen wat onbekend is.

Slapen was makkelijk die nacht. Alleen bij het opstaan erg onhandig omdat we nog steeds geen stroom hadden. Mijn mobiele telefoon was zelfs uitgevallen na dat zijn wekker af ging. Dus ik had helemaal niets meer voor de lange terug reis van vandaag. Maar uit eindelijk was iedereen vandaag wel op tijd bij de bus om naar La Ronde te gaan.

La Ronde is een Six Flags park. Alleen een van de slechtste Six Flags parken ooit. Het ligt in Montreal, het Franse gedeelte van Canada. Het park ligt op een eiland. Dit eiland is vroeger gebruikt voor de Worlds Fairs. Waar nog een aantal gebouwen van over zijn gebleven in het park. Het is een echt Six Flags park. Maar een van de slechtste in zijn soort. Gelukkig hadden we s’ochtens weer een uur ERT. Dit keer op Goliath en La Monster. Waardoor we deze achtbanen al gedaan hadden toen het park open ging.

Flash pass wachtrij

Op het moment dat het park open ging zagen we de stroom mensen binnen komen. Niet gewoon lopen, maar zelfs rennen! Binnen een paar minuten stonden overal extreem lange wachtrijen. We dachten dat we ons nergens zorgen over hoefte te maken omdat we Flash passes hadden. (Q-bots gold, waarmee je legaal virtueel in de rij staat en de wachttijd verkort mer 75%). Maar La Ronde verkocht te veel van deze Flash Passes. Waardoor deze rij op sommige punten zelfs op kon lopen tot 45 minuten als je pech had. Waardoor we uit eindelijk 45 minuten voor een Vekoma Suspended Looping coaster hebben staan wachten.

Na de lunch hadden we nog 2 1/2 uur om de laatste achtbanen van het park te doen. Uit eindelijk hebben we het toch voor mekaar gekregen om alles te doen wat we wilde doen. Helaas was de Boomrang kapot en mochten we de kiddie coaster niet in zonder een kind te stelen.

Vampire (Batman Clone)

Al met al hadden we een leuke dag in La Ronde. Maar iedereen was blij dat hij eindelijk weer naar de Verenigde Staten terug kon. Omdat het park gewoon te slecht voor woorden was en men graag weer in een hotel zat met stroom en internet. Eenmaal aan gekomen bij het hotel. Hadden we een Late night pizza diner. Waar iedereen heerlijk pizza heeft gegeten wat gedronken. Het zorgde voor een leuke avond.

Morgen is de laatste officiële dag van the North East trip van Themepark Review. Dus hebben we een Farwell diner voor een grote groep van de mensen die mee gaan. Een deel van deze groep zoals wij gaan verder met The Road to Cedar Point tour. Waar we een aantal hele grote  Amerikaanse parken aan zullen gaan doen. Parken waar ik altijd al eens naar toe heb willen gaan. Maar daar later meer over. Nu is het tijd om te slapen. Morgen wordt het weer vroeg opstaan omdat we weer ERT hebben dit keer in The Great Escape wat volgens vele het beste Six Flags Park is ter wereld. We zullen het gaan zien!