15 Aug 2011

Bye Bye Cedar point, Dagje credit hoeren

Gepost door Dennis

Vanochtend was het dan helaas zo ver. Het laaste stukje met de bus van Cedar Point naar de lucht haven. Er kwam een einde aan een geweldige reis met Themepark Review. Volgend jaar zeker weer een. Welke en hoe lang daar ben ik nog niet over uit.

Bye Bye Cedar Point

Het was een uurtje vanaf Cedar Point naar het vliegveld. Onderweg werden natuurlijk de standaard vragen gesteld. Hoe iedereen het vond en wat het beste en slechste was. Aangekomen bij het vliegveld was het tijd om van de laatste mensen afscheid te nemen. Hopelijk zie ik er een aantal weer op de reis volgend jaar.

Op het vliegveld stond een huur auto voor ons klaar. Zodat we nog 1 dagje aan onze reis konden plakken. Op de planning voor vandaag stonden namelijk 3 parken en hard rock café cleveland. Eerst moesten we de huur auto’s vinden. Natuurlijk liepen we netzo als in het begin van de vakantie weer de verkeerde kant op. Maar uit eindelijk na vragen kwamen we aan bij een shuttel die ons naar de huur auto’s bracht.

Onze eerste stop Memphis Kiddie park. Na 15 minuten rijden vanaf de lucht haven kwamen we aan. Het was er erg rustig. een klein parkje met 1 kiddie credit. We liepen naar binnen. Als eerste werd er ons gevraagd of wij bij het verjaardagsfeestje hoorde. Maar wij vertelde dat we alleen de coaster kwamen doen. Oké loop dan maar door. We moesten even tickets halen. 1 ticket was voldoende voor de achtbaan. 1 ticket a $ 1,95. Das echt de goedkoopste los staande coaster die ik tot nu toe gedaan heb.

Credit park 1

Stop 2 was Hard Rock Café Cleveland voor lunch. Deze licht zoals verwacht in het centrum van Cleveland. Alleen heb je 1 uitdaging. Parkeren. Omdat het station vlak bij was en de Indians een Honkbal wedstrijd speelde moesten we de auto in een overprijste garage neer zetten. Maar dat mag de pret niet drukken. Heerlijk gelunched. Eindelijk iets meer kwaliteits eten. Kan niet wachten op gewoon Hollandse pot.

Nu was het tijd voor een lange rit. 1 1/2 uur. terug naar penselvenia. Conneaut lake park was aan de beurt. Dit park ligt ergens in de middel of no where. Het zou officeël gezien 4 achtbanen moeten hebben. We kwamen er aan, normaal parkeren 5 dollar maar rij maar door. Oke parkeren de auto bijna in het park. Lopen het park in hebben iets van OEI waar zij we nu weer beland. Dit park is in nog geen 20 jaar meer onderhouden. Eerst tijd voor een WC stop. Je mocht blij zijn als je WC een deur had, opsloot nee dat kunnen ze niet.

Lunch!

Dan de achtbanen… Ja ze hebben hier ook een Blue Streak net als in Cedar Point. Alleen zag deze er een stuk slechter uit. Na tickets te kopen liepen we het station in. We kregen een preek van de medewerker dat echt geen enkel los voorwerp mee mocht. Omdat vandaag iemand al een flesje water tegen zijn hoofd had gehad. Nou oke dan leggen wij alles opzij en stappen in. Werner helemaal voor in ik achterin. De trein vertrekt niets aan de hand. Gaat de lift op. Ik kijk rechts ah daar is een trap, hey links helemaal niets(normaal altijd bij houten achtbaan). Ik bekijk de baan, oef dat hout ziet er echt niet meer goed uit. Hij stuiterde mooi over de baan. Halverwege hadden ze wat stukjes voorzien van nieuw hout. Dat zouden ze overal moeten doen. We komen terug in het station, 1 rondje was meer dan voldoende.

De andere 3 achtbanen in het park was een compleet ander verhaal. De kiddie coaster mochten wij niet doen omdat daar een maximale lengte aan was (ondanks we het zelfde model net een paar uur geleden in een ander park hadden gedaan) maar oke. Geen zin om in discussie gegaan. De tobocan achtbaan achter in het park, had ik graag eens willen doen. Maar we waren er al op voorbereid dat die dicht was, want dat is al bijna 2 jaar zo. Dan was er nog een 4de achtbaan. Een mevrouw zat bij de achtbaan te wachten tot de rails opgedroogd was. Het had namelijk s’nachts geregend. Nouja daar gaan we niet op wachten op naar onze laatste stop.

Waldemeer was onze laatste stop. Raven Flyer II wat een toffe baan, half staal half hout. Maar erg leuk. Een klein min puntje, er lag een ACE graf onder. Maarja des ondanks erg leuk. Verder is waldemeer meer een park als knoebels en kennywood. Alle coasters gedaan. 2 vage dark rides, waar wij beiden iets hadden van wtf is dit, maar erg leuk!

Na een paar uur hadden we het voor gezien in Waldemeer en zijn we terug gereden naar Cleveland. Nu onze laatste overnachting om morgen terug te vliegen.