27 Jul 2011

Het New York avontuur

Gepost door Dennis

We zijn in New York! Wat een grote stad! Gisteren hebben we eerst onze huur auto ingeleverd en zijn we met de taxi naar het trein station gegaan.

De trein

Dit trein station hete amtrak-staples mill. Je zou dus denken dit is heel wat! Maar niets is minder waar. Het was een klein gebouwtje met een vaag horeca puntje, een paar automaten en een balie. Na 1 uur wachten en ons eerst druk maken over de koffer grote kwam de trein er aan.

Het was vergelijkbaar met internationale treinen bij ons in Nederland. De koffers naar binnen getild en een plekje opgezocht. De treinreis naar New York duurde ongeveer 6 uur.

Onderweg hebben we het zelfde gedaan als tijdens de vlucht. Wat muziek luisteren, boekje lezen en TPR dvdtjes kijken. De reis was zo voor bij. Onderweg hadden we vanuit de trein nog het Washington monument en de Capitol gezien. Wel door de bomen en gebouwen door.

Werner kan kan niet wachten tot we er zijn

Eenmaal aangekomen in New York begon ons avontuur pas echt. Opzoek naar het hotel. We kwamen aan op Penn station. Oke uitzoeken waar we heen moeten. Logisch de metro pakken. Hmm hoe werkt dat hier? Ah metro card! Met de koffers door de draaihekjes van de metro midden in de avond spits! Succes verzekerd!

We waren er uit welke halte we er uit moesten en waren alweer uit gestapt. Alweer door de draai hekjes heen en naar boven. Buiten was de gevoels temperatuur nog steeds 30+.

Het hotel moest ergens in de buurt liggen van Rockofeller center. Maar wij kwamen uit op broadway! Wij met de koffers over broadway terwijl iedereen in de rij staat om bij de musicals naar binnen te gaan. Van phantom of the opera tot aan rock of ages.

Eenmaal voorbij broadway kwamen we uit op Times Square. Oke nu weten we waar we op de kaart zijn ongeveer. Maar nog steeds niet waar ons hotel is. Na ongeveer 1 uur lopen en een groot deel van manhattan gezien te hebben kwamen we aan bij het hotel.

Door onze wandeling met de koffers weten we nu wel hoe de straat namen opgebouwd zijn in Manathan. Nadat we even op onze kamer waren geweest zijn we de stad in gegaan.

Werner en ik wilde beide wat eten. We hadden het plan om te gaan eten bij Hard Rock Cafe op Times Square. We hadden hem al zien zitten tijdens onze wandeling. Eenmaal binnen was het gigantisch druk! We liepen naar beneden. De wachtijd bedraagt op dit moment 1 uur tot 1.5 uur. Dus we besloten morgen voor de Lion King maar te gaan. Maar eerst en shoppen bij Hard Rock.

Bij het shoppen bedachten we opeens, hey ze hebben ook all access pasjes. Werner haalde bij z’n tshirt gelijk een all access pass. Met dit pasje spaar je punten en krijg je voorang bij het cafe. Nadat we klaar waren gingen we toch maar even terug kijken of we nu wel snel een tafel hadden.

Yes na 5 minuten waren we gelijk aan de buurt. Heerlijk gegeten. De serveerder was gezellig. Rade ons zelfs af om de local burger te nemen, die was totaal niet te eten Iets met piza op een burger, geen goede combo vonden ook wij!. Dus dan maar de legendary.  Na het eten zijn we nog even rustig een rondje Times Square gelopen en terug naar ons hotel gegaan.

Onderweg kwamen we er achter dat ons hotel vlak bij grand central station zat. Oeps! Maarja we hebben wat van New York gezien.
Vandaag gaan we een beetje side seeing doen in New York. Maar natuurlijk ook even een bingo halen in Playland.